Tuesday, December 30, 2014

BADAN LANGSING DENGAN SET KURUS SHAKLEE

Assalammualaikum & Salam Sejahtera..


Apakah yang boleh dibuat untuk turunkan berat anda? Di Shaklee, ada beberapa produk asas adalah digunakan untuk menurunkan berat badan. Di sini disenaraikan beberapa set kurus yang ada ditawarkan.

  • Set Budget
  • Set Premium
  • Set Kurus untuk ibu menyusu
  • Set Lengkap.
  • Formula Kurus Shaklee







BAKAR

Lemak perlu dibakar terlebih dahulu di dalam badan. Lecitin dan Omega adalah berfungsi untuk membakar lemak. Perbezaan lecithin dengan Omega, lecithin shaklee adalah berasaskan soya manakala Omega berasaskan minyak ikan. Dari segi kadar pembakaran, omega lagi kuat untuk membakar lemak-lemak.

BUANG

Setelah lemak dibakar, lemak tersebut perlu diangkut daripada organ-organ tubuh badan dan dikumuhkan. Maka alfalfa dan Herbalax diperlukan untuk mengangkut badan toksin ini. Alfalfa adalah untuk angkut toksin dari seluruh badan manakala herbalax adalah berfungsi untuk detox di perut dan usus.

BINA

Untuk memastikan otot yang telah terbakar lemak-lemak, otot tersebut perlu dibina semua untuk tidak mengeleber. ESP dan cinch diperlukan pada tahap ini. Cinch juga berfungsi untuk meningkatkan metabolisme otot badan.
Jika Pengambilan ini betul berat boleh dikurangkan dengan segera dan selamat.

Cara Makan Set Kurus Shaklee

Bangun tidur

Minum segelas air masak kerana air masak dapat melancarkan system percernaan anda di waktu pagi.
Sebelum sarapan pagi
Anda boleh menikmati segelas ESP yang di boleh di bancuh dengan minuman lain seperti sunquick,susu dutch lady,mila ataupun tanpanya.

Sebelum lunch

Ambil sebji Omega Guard bersama dua keping biskut.Sekarang banyak pengilang yang menyediakan pek yang mudah di bawa yang mengandungi 2 atau 3 keping biskut
Selepas Lunch
3 biji lecithin dan 3 biji Alfalfa dan kurangkan pengambilan nasi.Pengambilan ESP dan Omega Guard telah membuatkan anda berasa kenyang yang menyebabkan anda makan dengan kuantiti yang sedikit.Jangan skip makanan semata-mata untuk diet ekstrem kerana tubuh anda memerlukan karbohidrat juga supaya tidak letih dan menyebabkan gastric.

Minuman petang

Boleh ambil segelas air dan juga beberapa keping roti.
Sebelum makan malam
Ambil sebiji Omega Guard Shaklee bersama dengan segelas air masak.Ini membantu anda untuk kawal pemakanan di waktu malam.
Makan malam
3 biji lecithin dan 3 biji Alfalfa selepas anda selesai menikmati makanan.Ini dapat menghalang kolestrol dan lemak dari makanan tersebut dari berkumpul di dalam badan anda.

Adalah penting untuk anda mengambil air setiap kali mengambil vitamin ini.Lagipun kuantiti air yang perlu adalah sekitar 8 gelas atau 3 liter sehari.


Testimoni:-


1)




2)





Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Wednesday, December 17, 2014

CANTIK BERSERI DENGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Bila bercakap mengenai kecantikan, rata-rata wanita mengimpikannya terutama mummy yang sentiasa ingin cantik, vourge & menawan walaupun sudah beranak pinak tetapi kecantikan luar dan dalam harus dijaga. Bukan untuk sesiapa pun, suami kita jugak. betul kan???. Jika selekeh je dan tak pandai berhias suami pun mulala mencari alasan untuk cari lain.



Apa yang ada dalam SET KECANTIKAN SHAKLEE???


B-Complex

  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan Penuaan
  • Mengubati Jerawat

Vitamin C
  • Mencerahkan kulit
  • Melindungi kulit dan radikal bebas
  • Membentuk kolagen
  • Meningkatkan Sistem Imun
  • Memperbaiki Insommia
  • Bertindak sebagai antioksidan

Vitamin E
  • Melambatkan proses penuaan
  • Membantu keseimbangan hormon
  • Mengurangkan kedut, jeragat dan jerawat
  • Mencantikkan kulit & menaikkan seri wajah
  • Menyelesaikan masalah kelesuan

ESP
  • Menjadikan kulit lebih halus & gebu
  • Membantu menghilangkan parut jerawat
  • Membekalkan tenaga
  • Membantu mengurangkan risiko kanser
  • Memperbaiki hormon
  • Membantu pembentukan sel-sel baru


Apa kata mereka yang telah mengamalkan set kecantikan kulit Shaklee ini?

Testimoni 1:-


Testimoni 2:-



Untuk mencapai wajah cantik berseri adalah lebih baik kita rawat dari dalaman kulit. Konsepnya mudah. Apabila dalaman sihat, maka luaran pun akan menjadi sihat dan cantik berseri. Jadi jangan membuang masa mencari produk pencuci dan kecantikan wajah untuk luaran jika dalaman kita tidak dirawat terlebih dahulu. Mulai sekarang kita rawat wajah kita dari dalam kulit dengan set kecantikan kulit Shaklee.


Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Tuesday, December 16, 2014

KEISTIMEWAAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Wanita hari ini amat mementingkan kecantikan & penampilan. Ada kawan-kawan yang tanya, apa tu Collagen Powder Shaklee? Ye la, alang-alang bulan ni promo Collagen Powder Shaklee kan, harga semestinya jatuh tergolek. Beli 3 kotak free 1 kotak, semestinya berbaloi kan??. Ok, berbalik pada tajuk

Namun adakah anda tahu apakah itu collagen??




Kolagen ialah sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi. Masalah timbul apabila manusia semakin tua, kandungan kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan inilah yang menyebabkan kulit menjadi berkedut.




Mengapa perlu memilih SHAKLEE COLLAGEN POWDER berbanding produk kolagen yang lain?

  1. Mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, iaitu kolagen yang berkualiti   tinggi dan tulen.
  2. Diekstrak dari sisik ikan merah - kerana kolagen dari ikan laut dalam adalah yang paling           menghampiri kolagen dalam badan manusia.
  3. Molekul kolagen yang sangat ringan iairu 1,000 Dalton - membuatkan ia mudah diserap oleh tubuh manusia.
  4. 7 bahan utamanya iaitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luaran dan dalaman.
  5. Mudah larut di dalam apa sahaja minuman & makanan kegemaran anda.
  6. Setiap 1 hidangan telah siap dipek dalam satu uncang - memudahkan anda untuk membawanya ke mana-mana dan bila-bila masa sahaja.


Selain melicin & menganjalkan kulit, Shaklee Collagen Powder juga mampu membantu untuk :


  • Mencantik & menyuburkan rambut.
  • Mencantikkan kuku
  • Menegangkan payudara
  • Menguatkan tulang
  • Warna kulit tidak sekata
  • Kulit muka kusam
  • Jeragat

Jom tengok testimoni:-





Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Saturday, November 22, 2014

VITAMIN UNTUK MONOPOUS

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera,

Kali ini zana nak berkongsi sikit mengenai Tanda-Tanda Dan Gejala Putus Haid (Monopous). Jika ada yang masih tercari-cari vitamin apakah yang dapat diberikan pada ibu kita ialah GLA Complex Shaklee adalah yang terbaik untuk wanita yang bakal atau sedang menghadapi monopous.






Tanda-tanda dan gejala Menopause:

  • Bahagian muka akan kemerah-merahan, panas dan kerap berpeluh terutama pada waktu malam dan menyebabkan masalah sukar tidur.
  • kedatangan haid yang tak lancar seperti keluar haid dalam tempoh yang singkat (2-3 hari je), kuantiti pengeluaran haid tak menentu (kadang sedikit, kadang banyak) dan ada juga yang haid berhenti untuk beberapa bulan dan datang semula.
  • Terasa sakit ketika 'bersama' kerana faraj menjadi kering.
  • Buang air kecil dengan kerap sehingga berisiko untuk mendapat jangkitan pada saluran kencing dan faraj.
  • Sering pening dan sakit kepala.
  • Keguguran rambut, payudara menjadi lembut dan kulit mula berkedut.
  • Bahagian abdomen jadi tak selesa, perut terasa kembung dan masalah tulang (osteoporosis).

  • Emosi terganggu seperti cepat marah dan mudah tersinggung.

  • Kemurungan dan sering tertekan/stress.



* GLA boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. GLA juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik.


Testimoni daripada pengguna:-






Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

DETOX DENGAN HERB-LAX SHAKLEE

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera,

Entri kali ini saya nak cerita mengenai Herb Lax. Ia lebih dikenali sebagai detox. Apa itu detox? Nak tahu? 





Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Mari kita mengenali Herb Lax dengan lebih dekat. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:


Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.

Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.

Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yangterkumpul akibat lebihan makanan danpengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.

Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membanti proses pencernaan.

Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakansebagai antibiotic.

Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.

Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.


Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.


Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.


Kebaikan Herb Lax

  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang      tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • Mengempiskan perut
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil   seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.


Siapakah yang perlu amalkan Herb Lax ? 
  • Pengemar ubat tahan sakit.
  • Mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • Mereka yang banyak jerawat
  • Pesakit gout
  • Mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

PERHATIAN!!!

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 6-12 jam selepas pengambilan. Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos dan kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali biasa.

Herb-Lax ini bukan untuk makan berhari-hari cuma 2x dalam seminggu. Memang selesa perut dan badan selepas amal. Sesuai bagi mereka yang inginkan perut yang kempis..hehehe...





Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Friday, November 21, 2014

TWIN PACK COMBO OMEGA GUARD SHAKLEE

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera,


Sempena Promosi Omega Guard buy 6 free 1 untuk bulan ini, juga adaOmegaGuard Twin Set dengan harga yang sangat menjimatkan untuk pilihan ibu-ibu. Setiap set mengandungi khasiat dan keistimewaan yang tersendiri.







1) OMEGA GUARD + ADVANCE JOINT HEALTH TABLET

• Kesihatan sendi
• Memudahkan pergerakan
• Meningkatkan kesihatan pesakit arthritis dan gout

2) OMEGA GUARD + ALFALFA COMPLEX
• Detox dan membantu membakar lemak.
• Kawalan kolesterol
• Kesihatan jantung
• Bermanfaat untuk pesakit gout dan artritis
• Kesihatan sendi
• Meringankan sembelit dan buasir

3) OMEGA GUARD + CAROTOMAX
• Kesihatan mata
• Mengurangkan risiko mata kering
• Melegakan masalah kulit
• Kesihatan tisu kulit
• Meningkatkan imuniti

4) OMEGA GUARD + CHEWABLE VITA C
• Meningkatkan kesihatan anak
• Manfaat buat pesakit asma
• Kulit yg sihat

5) OMEGA GUARD + COQ HEALTH PLUS
• Kesihatan jantung
• Kawalan kolesterol
• Mencegah salur darah dari tersumbat
• Kecantikan kulit
• Kesuburan lelaki

6) OMEGA GUARD + ESP
• Tenaga berpanjangan
• Kawalan paras kolesterol
• Kecantikan
• Sesuai utk ibu mengandung & menyusukan anak
• Kulit yg sihat berseri
• Slimming

7) OMEGA GUARD + GARLIC COMPLEX
• Mengawal darah tinggi
• Kawalan kolesterol
• Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
• Bantu rawat asthma

8) OMEGA GUARD + GLA COMPLEX
• Kawalan kolesterol
• Kecantikan
• Melembapkan kulit
• Menangani jeragat
• Kesihatan sendi
• Anti radang
• Kesuburan wanita
• Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita

9) OMEGA GUARD + HERB-LAX
• Slimming
• Meringankan sembelit dan buasir
• Mengempiskan perut

10) OMEGA GUARD + LECITHIN
• Slimming
• Kawalan paras kolesterol
• Kesihatan jantung
• kesihatan sendi
• Meningkatkan perkembangangan memori (janin, kanak-kanak dan orang dewasa)
• Mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati

11) OMEGA GUARD + NUTRIFERON
• Meningkatkan pertahanan tubuh
• Melindungi dari batuk dan selsema
• Manfaat untuk pesakit asma dan eczema

12) OMEGA GUARD + OSTEMATRIX
• Membantu melegakan simptom senggugut
• Menggalakann kulit yg cantik
• Menggalakkan tulang yg kuat
• Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
• Melegakan sakit2 sendi

13) OMEGA GUARD + SR VITA C
• Manfaat kesihatan kulit
• Meringankan asma
• Meringankan eczema
• Meningkatkan system pertahanan badan
• Meringankan batuk dan selsema
• Kawalan kolesterol
• Mempertingkat kecerdasan mental
• Kecantikan
• Bermanfaat utk perkembangan saraf dan otak bayi
• Sesuai untuk ibu mengandung & menyusukan anak

14) OMEGA GUARD + VITA E COMPLEX
• Kesihatan jantung
• Kecantikan kulit
• Kesuburan lelaki
• Mencegah salur darah dari tersumbat

15) OMEGA GUARD + ZINC COMPLEX
• Kawalan diabetes
• Meningkatkan sistem imun
• Kesuburan lelaki
• Kesihatan kulit

16) OMEGA GUARD + MEAL SHAKES
• manfaat untuk masalah asma dan eczema anak2
• meningkatkan kesihatan
• menguatkan daya ingatan dan tumpuan
• memberi tenaga dan selera
• meningkatkan daya tumpuan


Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

SET KOLESTROL SHAKLEE

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera,

Semua pon sudah tau kolesterol adalah salah satu punca utama kepada masalah penyakit jantung. Apabila kandungannya tinggi di dalam darah, ia berpotensi melekat pada dinding salur darah. Ini akan membuatkan salur darah mengecil dan akhirnya boleh tersumbat. Proses ini dikenali sebagai atherosclerosis. Sekiranya berlaku pada arteri yang ke jantung, kesannya adalah penyakit jantung. 

Kolesterol bersifat lembut dan berminyak, tidak berbau. Hadir pada setiap bahagian badan, terutamanya di dalam otak (dengan membentuk 11% dari berat keringnya), sistem saraf, kulit, hati, usus, limpa dan hormon sex. Jadi, manusia memerlukannya di dalam proses biologi. Cuma tak boleh pada jumlah yang terlalu banyak. Menjadi lumrah, setiap unsur pada makanan perlu ada had pengambilannya. 

Jom kita tengok apa fungsi kolestrol pada badan kita:-

  • Membina dan menjaga membran sel, dengan mengelakkan pengkristalan hidrokarbon di dalam membran.
  • Membantu dalam penghasilan cecair hempedu.
  • Penting dalam penghasilan hormon yang dibebaskan oleh kelenjar adrenal seperti kortisol, kortikosteron dan sebagainya.
  • Terlibat dalam penghasilan hormon androgen dan estrogen.
  • Menjaga ‘pintu pagar’ sel dengan membenarkan molekul yang boleh memasuki sel dan tidak boleh memasukinya.
  • Penting untuk metabolisma vitamin larut lemak.
  • Menjadi penebat kepada jaringan saraf.
  • Menukarkan cahaya matahari kepada Vitamin D.





Garlic Complex:
  • membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan paras kolesterol.
  • menggalakkan kesihatan kardiovaskular.
  • menurunkan kolesterol LDL ,trigliserida dan kelikatan darah.
  • meningkatkan HDL,menghalang stok dan penyakit koronari.




 Omega Guard
  • Mengurangkan risiko sakit jantung
  • Mencegah Penyakit Gout
  • merendahkan kolesterol dan menghindar pembekuan darah di dalam badan.
  • Mengelakkan Strok

Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)



Wednesday, November 19, 2014

PROMOSI NOVEMBER - OMEGA GUARD

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Rasanya semua sudah tau bulan ini PROMOSI OMEGA GUARD SHAKLEE. Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA & DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini.





Ok, jom tengok kelebihan Omega Guard


  • Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  • Melicinkan kulit 
  • Mencegah salur darah tersumbat
  • 1 Kapsul Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA
  • Mengelakkan Strok
  • Mengurangkan risiko sakit jantung
  • Mencegah Penyakit Gout
  • Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  • Meningkatkan sistem imun tubuh dan kesihatan kanak-kanak
  • Memperbaiki penyakit buah pinggang
  • Sangat bagus untuk ibu hamil untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin

Bulan ini ada promosi tau jadi:-

Beli 6 botol untuk dapat 1 botol PERCUMA!
Automatik dapat keahlian Shaklee secara PERCUMA!
Dapat bonus TUNAI RM30++ masuk akaun 14hb Disember depan!






Atau


Beli 2 botol boleh jimat 5%



ika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Tuesday, November 18, 2014

ATASI SENGGUGUT DENGAN SHAKLEE

Senggugut??? Hmmm...sebut je pasal senggugut rata-rata wanita pasti akan mengalaminya ketika datang bulan. Masa ini hanya tuhan je yang tahu betapa sakitnya. Pengalaman adik saya sendiri setiap kali datang bulan pasti mengalami senggugut yang teruk. Pernah masa dia datang bulan, stok vitamin dia habis, ape lagi menangis berguling2 la dia.





Ok..apa itu Senggugut???

1) Senggugut Utama disebabkan pengecutan rahim yang kuat. Senggugut ini biasanya terjadi kepada remaja yang belum berkahwin dan menyerang pada hari pertama & kedua kedatangan haid.

2) Secondari Senggugut disebabkan terjadinya sel endometrium diluar rahim (endometriosis) & berlaku pendarahan dalam perut.





Peranan GLA Compex


  • Membantu meningkatkan Kesuburan
  • Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)
  • Mengecutkan Cyst
  • Mengawal Kencing Manis & Darah Tinggi
  • Membantu dalam menangani menopous
  • Mengandungi Vit E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan Imunasi Badan
  • Membantu menangani ekzema

Peranan B Complex

  • Meredakan Senggugut
  • Mengurangkan Stress
  • Menguatkan antibodi tubuh
  • Menghasilkan tenaga & membantu meningkatkan kemampuan berfikir
  • Membantu tumbesaran
  • Mencegah anemia
Peranan Ostemetrik


  • Menguatkan tulang
  • Memperbaiki kekejangan & Kebas-Kebas
  • Meringankan Stress, Mengimbangi tekanan darah, menggalakkan tidur selesa & memperbaiki mood
  • Meringankan sakit ketika haid
  • Mengurangkan sembelit
  • Membantu masalah gastrik

Antara testimoni yang berjaya:-






Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Friday, November 14, 2014

SET ANAK SIHAT & PINTAR SHAKLEE


Sebagai Ibu-Bapa yang prihatin, kita mesti sanggup buat apa saja untuk anak2. Termasuklah memberi makanan tambahan kepada mereka untuk memastikan mereka membesar dengan sihat. Jom kita tengok apa yang ada dalam SET ANAK SIHAT & PINTAR SHAKLEE.

Terdiri dari 3 set iaitu:-



Meal Shakes

Mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan. Kaya dengan sumber protein dan kalsium. Protein baik membantu dalam menyuburkan otak serta membina blok-blok sel dalam tubuh. Jika anak anda kerap demam, selsema dan batuk inilah jalan penyelesaiannya dimana ia boleh meningkatkan sistem ketahanan badan.


Omega Guard

Sebahagian besar daripada otak terbina dari lemak 'baik' yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega 3. Kajian menunjukan diet yang kaya dengan omega-3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak, menyokong keseimbangan emosi dan sikap positif membantu meningkatkan daya ingatan ketika tua kelak. Sesuai juga untuk ibu yang sedang hamil trismester II & III sangat digalakkan untuk perkembangan awal otak bayi dalam kandungan.


Chewable Vita C

Chewable Vita C Shaklee kini sudah ditingkatkan formulasinya dengan tambahan Citrus Bioflavanoid Complex dan menjadi antara supplement vitamin C paling lengkap di pasaran. Kini nama baru Chewable Vita C adalah Chewable Vita C Plus.

Menariknya, manfaat vitamin c dalam Chewable Vita C plus ini bukan sahaja boleh dinikmati oleh kanak-kanak berusia dari empat tahun dan ke atas, tetapi juga boleh dinikmati oleh orang dewasa yang tidak suka atau sukar menelan tablet atau pil. 





Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)


Thursday, November 13, 2014

KEPENTINGAN GARLIC SHAKLEE

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Garlic atau dalam bahasa melayunya bawang putih bukan saja digunakan untuk masakan malah baik juga untuk kesihatan.







  • Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia
  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
  • Menurunkan tekanan darah
  • Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
  • Berfungsi sebagai anti-oksidan Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bantu rawat asthma







Antara Kepentingan GARLIC SHAKLEE ialah:


1.  Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.

2.  Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida

3.  Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis

4.  Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.

5.  Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang  merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.

6.  Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.

7.  Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

8.  Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana  mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.

9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki

10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus)

11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah



Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)












Assalammualaikum Dan Selamat Sejahtera, 

Entry kali ini nak cerita tentang masalah mata.Anda ada masalah mata yang kronik?? Atasi nya dengan Caratomax Shaklee. Mengapa Caratomax Shaklee?? Kerana caratomax shaklee mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata yang sihat, kulit & membrane mukose. Diekstark dari buah-buahan & sayur- sayuran yang berperanan sebagai antioksidan iaitu rumput laut, tomato bukan GMO, biji Anggur, epal, strewberi, minyak sawit, brokoli & carrot. Caratomax membekalkan lebih 13mg karatenoid penting untuk keperluan tubuh terutama mata.







Jom kita tengok kenapa Carotomax Shaklee vitamin terbaik untuk mata:-


a) Alpha Carotene & beta carotene - Memelihara kesihatan mata terutama di waktu malam

b) Lycopene - Mengandungi anti oksidan yang tinggi

c) Staxanthin - Melindungi kerosakan oksidasi kolestrol

d) Lutein - Mengelakkan penyakit katarak & glaucoma

e) Zeaxanthin - Berfungsi untuk melindungi mata agar dapat menghindari dari cahaya gelombang           yang membahaya.



Siapa yang perlukan Carotomax??

a) Individu yang ada masalah rabun
b) Individu yang ingin kekalkan kesihatan mata
c) Individu yang ingin kesihatan badan yang menyeluruh
d) Sesiapa sahaja kecuali ibu hamil


Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)








SET SENDI SHAKLEE


Sakit sendi sering dikaitkan dengan golongan tua. Hakikatnya, bukan sahaja golongan atok nenek kita, orang muda pon boleh kena sakit sendi. Seoarang atlet yang aktif bersukan, pernah kemalangan, mereka yang berat badan berlebihan bukan perkara yang mustahil untuk rasa sakit sendi. 


Fungsi & Manfaat:-

Advance Joint Health Tablet

1. Menyokong keselesaan sendi, Menyokong pergerakan, Ekstrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.

2. Bertindak sebagai 'kusyen': Ekstrak jagung membantu mengekalkan tulang rawan

3. Memelihara tisu penyambung yang sihat: Zinc, copper, manganese and vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi dengan membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhdap sendi.

Omega Guard

Pengambilan Omega dapat mengurangkan rasa kebas dan sejuk pada kaki dan tangan, radang pada sendi, bengkak sendi dan kekakuan pada sendi. Selain itu, pengambilan Omega juga mengurang risiko sakit parkinson

Ostematrix

Ini adalah vitamin kalsium yang membantu meningkatkan kesihatan tulang, meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan simptom osteoporosis. Pengambilan kalsium secara konsisten bukan sahaja membantu masalah tulang juga membantu masalah sembelit, mencantikan kulit serta melegakan pengecutan otot ketika haid.

Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, BANDAR KINRARA, PUTRA PERDANA boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)







Monday, October 13, 2014

SET KOMBO ESP


ASSALAMUALAIKUM

Mungkin ramai yang masih belum tahu ESP adalah antara Hot produk yang sentiasa mendapat permintaan ramai. Sememang nya ESP adalah minuman yang tinggi Khasiat nya.Sesuai di ambil semua golongan kecuali kanak-kanak. Kanak-Kanak adalah lebih sesuai untuk ambil Meal Shakes.

Apa yang ingin zana kongsikan dalam entry ini adalah SET KOMBO ESP jika di padankan bersama produk lain, ia juga akan memberikan pelbagai khasiat lain. Jika anda ingin mencuba produk-produk hebat daripada Shaklee ini, anda boleh hubungi zana.

  1. ESP + Vita-E Complex           - Kulit cantik dan cerah/natural beauty tanpa perlu bermekap
  2. ESP + Omega Guard              - Kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang
  3. ESP + Vita-Lea Iron Formula - Kesihatan optimum
  4. ESP + Lecithin                        - Mengembalikan bentuk badan selepas bersalin / Kurus
  5. ESP + Alfalfa Complex           - Menganjalkan payudara / Milk Booster / membantu masalah                                                               penyusuan
  6. ESP + Gla Complex               - Membantu memperbetulkan hormon / Membantu melekatkan telur-                                                   telur yang dihasilkan.
  7. ESP + Ostemetrik                  - Mengurangkan sakit kepala / Migrain / Mengurangkan jaundis untuk                                                   bayi yang menyusu ibu.
  8. ESP + Zinc Complex             - Sembuhkan luka bersalin @ pembedahan / Mengurangkan kesan                                                       stretchmarks.
  9. ESP + Performance Drink     - Kekal bertenaga sepanjang hari dan ketika berpuasa




Jika berminat, segera hubungi zana. Percuma konsultasi dan penerangan untuk anda.

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, GIANT BANDAR KINRARA, TAMAN EQUINE, SERI KEMBANGAN, SUBANG JAYA  boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Copyright to Zana vitamin shop
Designed by UMIESUEstudio 2015